1. IVF

Pp21
CD34
14DPO

Antall nesespraydoser satt: 54
Antall dager til spraystart: 3

I dag er det 14 dager siden jeg hadde eggløsning. Det er like mange dager siden jeg starta på Synerela. Om få dager skal jeg starte på Puregon.

I teorien.

Saken er nemlig den at jeg må få en blødning først. Den venter jeg fortsatt på.

I går og i dag har jeg lett litt rundt på internet. Mange Synarela-sniffere kan melde om blødninger allerede etter 7-10 dager. Noen får den helt til den vanlige tida. Noen er forsinka. Og noen får den ikke i det hele tatt. De har på mystisk vis blitt gravide helt av seg selv.

Så da sitter jeg her og lurer, da? I følge mine beregninger, hvis man ser helt bort fra at jeg har sniffa hormonregulerende i bøttevis, skal blødningen komme i kveld eller i morra. Men det frustrerende er jo at kroppen min selvsagt ikke oppfører seg helt som den pleier, på grunn av sprayen. Det er i grunnen helt umulig for meg å si hva som skjer.

Tre dager før menstruasjon avtar ømheten i puppene. Vanligvis. Det skjedde også nå – for så å bli like ille igjen i går. I dag virker det som det har avtatt litt igjen, men gudene må vite. En annen ting er at jeg har tilløp til psoriasis på albuene, og dette pleier å blusse opp maksimalt tre dager før. De begynte også å bli litt tørre – før de nå har snudd og gått tilbake til normal modus.

Dette får meg selvsagt til å spekulere på hva som skjer akkurat nå. Jeg vet at vi traff eggløsningen helt perfekt denne gangen, og jeg har jo også foretatt en hel del endringer av fruktbarhetsregimet i denne syklusen. Jeg har hatt en utrensende homeopatikur, jeg har fått en skikkelig akupunkturbehandling, jeg har gått til kiropraktor og fått knekt opp bekkenet, og jeg har utført mayansk livmormassasje på meg selv – i tillegg til å øke innsatsen på helsekostfronten.

For hvis kroppens helomvending betyr noe som helst, så er det nemlig en viss mulighet for at progesteronproduksjonen har først avtatt (som alltid) – og så økt igjen. Og progesteron er, hvis jeg husker dette rett, et svangerskapsbevarende hormon som produseres av Det Gule Legemet (restene etter der egget satt før det slapp seg fri) for å forhindre at menstruasjonen begynner – for å beskytte et eventuelt befruktet egg. Hvis dette holder seg høyt isteden for å synke omtrent dagen før menstruasjon, så betyr det at egget har festa seg og er i full gang med å bli et foster…

Jeg har ingen mensmurringer, annet enn et lite «trykk» der nede. Det ser ut som jeg er 20 uker på vei. Men det er dog vanlig takst på denne tiden i syklusen.

Kroppen min har i dag, mandag og tirsdag på seg til å bli enig med seg selv om hva som skjer. For hvis jeg ikke får denne blødningen, kan jeg ikke begynne på Puregon-sprøytene på onsdag som planlagt. Da må jeg først ta en blodprøve for å sjekke både for graviditet og for å se om jeg er tilstrekkelig nedregulert.

Så da venter vi… I andelaus spaning.

*tromme med fingrene*