1DPO: Eggløsning bekreftet ved høy morgentemperatur, brystvortene sladrer også. Vi traff nokså bra denne gangen.

2DPO: Kramper, egget er på vei ned…

3DPO: Krampene fortsetter, brystene begynner å bli ømme.

4DPO: Krampene er over, antar egget har kommet frem? Kvalm i dag.

5DPO: Tett nese og bryst begynner omtrent her… Forferdelig vondt i korsryggen hvis jeg går/står lenge.

6DPO: Tempdipp til under coverline, eggstokker og livmor begynner å vri seg, stikninger over det hele, hvit utflod begynner.

7DPO: Sinnsykt trøtt om kveldene nå, tempen har steget til høyere enn der den var, småkvalm. Mareritt natt til i dag.

8DPO: Plutselige hugg i siden, morgentempen har sunket litt igjen (men ikke under coverline). Trøtt i kveld også. Skjeden er seriøst hoven, livmortappen er all over the place. Mareritt natt til i dag også. Tak med mageknip innimellom. Tok på parfyme i dag, av den typen som ikke sitter på meg mer enn et par timer. Jeg blir ikke kvitt lukta av den.

9DPO: Nesten konstant mageknip (sår og støl, pluss en generelt følelse av å ha svelga flytende lava), og utpå kvelden begynner det å komme leamus. Morgentempen har steget litt igjen. Kald og varm om hverandre. Begynner dagen med å rydde hele 1. etg klokka 5 om morgenen – rasende på han som bare gikk og la seg uten å sette på oppvasken. Alt blod har tilsynelatende samlet seg ETT sted… Så sterke kramper at det er vondt å sove. Parfymelukta er der ennå.

10DPO: Tempen stiger ennå et hakk, til tross for at jeg faktisk våkna og tempa en time for tidlig. Begynner å bli spent nå, korteste lutealfase er på 11 dager… Skikkelig vondt i korsryggen i dag, men smertene i magen har etterhvert redusert seg til å bare gjelde en forferdelig øm klump rett under navlen (og bittelitt stikninger i siden innimellom, men ikke i nærheten av hva det var i går). Harmonisk følelse i hele kroppen, dette til tross. Og det kan ha vært innbilning, men synes det luktet litt «søtt» etter å ha vært på do utpå dagen i dag. Kjenner utrolig nok fortsatt tegn til parfyma, og det er ikke direkte behagelig når sambo har spruta seg ned med sin (han hevder at han ikke har tatt på mer enn han pleier). Ved kveldens dusj viser det seg at den sitter i håret, av alle steder. Håret er dessuten fullstendig statisk. Og jeg har småkviser i panna for første gang på 10 år. Livmortappen begynner å forsvinne oppover og bli hardere. Den tette nesa begynner å forsvinne. Ikke så mye utflod lenger heller, men fortsatt merkbart. Temp holder seg høy hele dagen – lever i håpet om at den skal holde seg der selv om IKM nærmer seg med store skritt. Sambo vil «sende meg på reparasjon» fordi han mener jeg er defekt og ikke er meg selv i det hele tatt (vil jo bare være litt i fred…). Måtte kaste den elektriske tannbørsten i dag, for jeg har ikke klart lukta på noen dager. Kjøpt ny nå. Tannkjøttet mitt er også litt småhovent, i likhet med «tilsvarende steder nedentil». Etter dusjen var tempen på hele 37.6, og det er et tall jeg ikke ser annet enn når jeg har feber.

11DPO: Tempen holder seg like høy. Livmortappen er fløyelsmyk og rar, og sitter ganske høyt oppe. Utrolig sløv. En sammenligning av charter forteller meg at dette sannsynligvis og i verste fall blir en lang lutealfase (har hatt 14dagers’er bare to ganger før, og denne charten ligner veldig på disse). Mensmurring og verking i rumpa… Sååå kvalm (men masse godteri og sånt gjør det ikke til et sikkert tegn i det hele tatt).

12DPO: 1. IKM-dag i dag, men tempen har steget ennå et hakk og er nå oppe på 36.9 i morgentemp. FF kan melde «Possibly triphasic on day 50», hvilket vil si at den tok seg selv til et annet nivå på 9DPO (passer fint med symptomer på implantasjon også). Og – det har aldri skjedd meg før når jeg har vært helt bombesikker på ELdagen (har tempet siden september -04). Brystene begynner å bli mindre ømme, men er fortsatt like «store». Jeg kjenner jeg skulle gjort veldig mye for å ha senga for meg selv et par netter. Steinhard livmortapp, helt lukket. Litt bakovervendt er den også blitt. Litt tett i nesa igjen også, kvalm på kvelden. På ettermiddagen brant det i livmora, sånn at jeg kjente nøyaktig hvor den lå – har aldri skjedd meg før. Etterpå begynte det å stikke i venstre eggstokk, omtrent som eggløsningssmerter eller en cyste ville gjort. Det gule legemet som jobber på overtid? Er vel på do mellom 5-7 ganger, kanskje… Plutselig rar følelse i kroppen i kveld, omtrent som når man holder et spebarn i armene sine.

13DPO: 2. IKM-dag, og tempen holder seg like høy som i går. Det er ny rekord. Høyeste målte temp fra før er 36.7 på vei ned – i dag er den 36.9 konstant siden i går. Smertene på venstre side vedvarer. Vondt i hode og nakke, sinnsykt trøtt og kvalm. Negativ Quick Respons på kvelden – dumt med dårlig test på kveldsurin dagen før testedato. Sambo er enig i at både puppene og skjeden ikke er som de pleier, og kjenner at den venstre sida av magen min er steinhard (som i en sannsynlig cyste på sist aktive eggstokk – jeg tror kanskje det kan være en corpus luteum-cyste). Vi blir enige om å vente to dager før vi bestemmer oss for hva vi skal gjøre – er dette en «vanlig» vanncyste, er jeg redd gynekologen trekker pergoresepten. Om to dager bør en ny test slå ut positiv og, hvis det er noe der.

14DPO: 3. IKM-dag, og ingen tegn til tantebesøk. Tempen er like høy, mot normalt 36.4 i de to andre sammenlignbare syklusene. I følge skjemaet så skal jeg begynne å spotte i dag. Vondt i hodet og nakken i dag også. Smerte i venstre side ikke lenger så markant, men stadig tilstede i aller høyeste grad. Skal kjøpe ny test av et annet merke og teste på morgenurin i morra hvis det ikke skjer noe i dag. Livmortappen er forholdsvis høy, av underlig konsistens og litt bakovervendt. Blodårer sykt synlige ikke bare på overkroppen mot brystene – men også på sida av magen og nedover til litt nedpå låra. Det er helt klart bedre blodsirkulasjon her og der, om ikke annet.

15DPO: 1 dag over tida. Negativ ClearBlue. Tempen har sunket et par hakk, men er fortsatt trifasisk og godt over coverline. Livmortappen er hard, litt bakovervendt og lukket. Sidesmerte fortsatt, men ikke i nærheten så skarp som den har vært. Føler på meg at kroppen rydder som bare faan pga et snarlig tantebesøk. Antar løpet er kjørt nå, og at det blir pergostart om få dager. Vi gir det frem til helga før vi finner ut hva vi skal gjøre med ting, hvis det er behov for det. Men det tror jeg ikke… Mensmurringer utover kvelden, brystene mindre ømme enn før, jeg er kald og det virker som om tempen synker enda et hakk ned. Morgendagen vil vise…

16DPO: Dette begynner virkelig å bli for dumt. Mensmurringer til tusen, kvalm og jævlig – men fortsatt ikke en dråpe blod, slim eller noe som kan minne om noe som helst. Tempen er nesten helt nede på coverline nå, men fortsatt over. Den ENE gangen jeg vil ha tanta hit fordi det betyr pergostart, da kommer hun ikke.

Hah. Nu skal blodet flyta! Time of death: 12:40.