Som den skribent jeg nå engang er, er det like naturlig for meg å skrive som det er å puste. Faktisk er det sånn at jeg egentlig MÅ skrive noe fra tid til annen om jeg ikke skal kveles sakte. Og det er det jeg har gjort. Så langt. Fordi det bare har vært meg, mitt liv og mine følelser som har blitt satt på utstilling på Det Store Intet.

Men sånn er det jo ikke lenger.

Nå er det ei lita jente det handler om. Ei lita jente som ikke har bedt om å verken utleveres til hvem som helst eller vises frem til den tilfeldige googler. Ei lita jente som må og skal beskyttes fra en verden som ikke alltid er like god og trygg. Og jeg er mammaen hennes. Det er jeg som har ansvaret for å beskytte henne. Og det skal jeg.

Derfor har jeg, i samråd med hennes far, vedtatt å starte en egen blogg bare for henne, med passordbeskyttelse på alle innlegg. På den måten kan jeg få utløp for min skrivetrang og behov for å feste det viktigste i hele livet mitt til skjermen, for all ettertid. I tillegg beholder jeg muligheten til å dele henne med venner og familie – samtidig som jeg beskytter henne fra «alt det andre».

For min egen del kommer jeg jo til å fortsette å blogge her inne, og kategorien «Familieliv» vil selvsagt forbli oppegående. Men den vil altså mest handle om min egen opplevelse av å være mamma og del av en liten familie, og ikke i så stor grad om Vilde selv. I den grad det er mulig å skille de to, selvsagt.

Men du, kjære, trofaste leser som kanskje har fulgt oss i med- og motgang siden de første, fortrøstningsfulle eggløsningene, gjennom hormonbehandlinger, fortvilelse, gleder og prøverørssøknader, gjennom et evigvarende svangerskap og til så til sist det store spørsmålet om hvordan hun skulle forløses… Fortvil ikke. Vildes egen blogg vil etterhvert være å finne på Vildes Verden, og forespørsel om passord kan mailes til meg på the_unicorn_76@hotmail.com.

Jeg kan ikke beskytte henne fra alt her i verden. Men enn så lenge ligger de fleste farene innenfor min rekkevidde.

– Og beskytte henne jeg vil. *dra frem lasersverd*