38+5

For de av dere som er litt fine på det – ikke les videre.

Dere som tåler litt grafiske fremstillinger: go ahead.🙂

Saken er den at nå tror jeg at slimproppen har gått, eller i alle fall er i ferd med å gå. Skulle ta meg en dusj isted, og oppdaget plutselig at jeg var bra klissete nedentil. Tørket med dopapir – og joda. Der var det MASSE gult, tykt slim med klumper i.

Litt seinere gjentok det samme seg. For seigt til å komme ned i truseinnlegget, men gult slim i massevis.

Det eneste jeg kan beskrive det som, er som det slimet som alltid kom ut av katta mi noen timer før fødselen. Eller sånn gulgrønt snørr man gjerne ser renne fra barnehagebarnas neser midtvinters.

Så jeg har sitti og leita litt på nettet etter informasjon om dette fenomenet. Babyverden har følgende å melde:

Et tegn på at fødselen nærmer seg, kan være at “slimproppen” går. Slimproppen er en geleaktig klump som sitter i livmorhalsen. I hele svangerskapet har den sittet der og beskyttet barnet i livmoren. Slimproppen kan gå opptil flere dager før fødselen og forteller bare at livmoren forbereder seg. I blant kan slimproppen gå uten at du merker det. Det hender at den har spor av blodstriper i seg, og den behøver aldeles ikke se ut som en propp.

Ting skjer…

Med litt flaks…

Så er jeg snart mamma.