Noen ganger lurer jeg på hva denne mannen er laget av. Han liker ikke at jeg skryter av ham, for da blir han litt flau, så jeg får gjøre det i all hemmelighet i bloggen min. Den leser han ikke likevel.😉

Etter at jeg kom hjem fra jordmorundersøkelsen i går, var jeg nemlig helt kjørt. Og etter å ha latt et middels stort sammenbrudd gå utover det som var av myke ting i senga, sendte jeg en melding til min kjære. Jeg skrev at jeg ikke orket mer, og at nå måtte han ta over samtaler med jordmødre, leger og gynekologer hvis vi skulle få henne ut i live. Og at jeg dreit i om halve byen måtte vente en ekstra dag på bankutskrifta si (jepp, vår datter kommer helt definitivt til å ligne postmannen, for å si det sånn!). Greia med min kjære, dog, er nemlig at han er litt for Flink og Uunnværelig noen ganger, og det å ta seg fri fra jobb faller ham ikke lett i det hele tatt.

Han forsøkte dog å ringe meg fire-fem ganger etter det. Og til slutt tikket meldingen fra Himmelrik inn på mobilen min. Fine mannen hadde henta inn ca 15 000 tjenester og ordna seg fri likevel. Han skulle bli med på undersøkelse på føden i dag, og fortelle dem ett og annet om de ikke forstod det av seg selv.

Da han kom hjem, kysset han meg på panna og pakka dyna godt rundt meg. Nå skulle jeg ikke tenke mer. Bare sove. Det er rart hvordan den mannen vet akkurat hva som skal til…

Og mens jeg sov, var svigerforeldrene mine her med en langpanne pizza og en bleiebøtte (dagene blir nok lange for vordende besteforeldre også, spesielt når dattera er på vei til føden samtidig som svigerdattera håper på igangsetting!). Jeg våkna til ferdig servert mat i et ryddig og reint hus – og ting begynte å se enda litt lysere ut.

Etterpå ble han med meg inn i senga igjen. Lot meg ligge tett inntil ham og halvsove, mens han klappet på og roet ned både kynnere og baby, strøyk meg over håret, og henta til slutt to paracet til meg så jeg skulle få sove.

En stund senere kom han inn og hvisket at «nå er alt klart» og la seg. Jeg husker såvidt at jeg strøk ham over kinnet og smilte før jeg ble borte igjen.

Og jeg sov. Godt. Hele natta.

Bortsett fra da jeg våkna av selvforskyldt pizzahalsbrann og måtte gumle i meg et par link før jeg sovna igjen. Men det tells ikke.

For min mann kan trylle vekk dumme ting.

Min mann er magisk.

Love you, babe!🙂