35+3

Kort oppdatering:

Snakket såvidt med jordmor i dag, og hun var ikke fornøyd med undersøkelsen jeg fikk på føden da jeg ble sendt dit med mulig fostervannlekkasje. I tillegg har magen sunket nå, og selv om det kan bety at det lille hodet har festet seg, så kan det også bety at fostervannet forsvinner.

Gjør det det, betyr det at det er en rift.

Er det det, betyr det infeksjonsfare for både meg og henne.

Og da setter de i gang fødselen.

Så nå sitter jeg her og venter på han som kanskje muligens blir pappa allerede i natt. Babyen vår sparker og er frisk og fin og levende – heldigvis en god del lenger ned enn det ribbeinet hun har forsøkt å pulverisere i noen uker nå.

Jeg, på min side, er en smule forvirra, og lurer på hva mer jeg skal pakke i bagen. Og om jeg virkelig skal ta den med. Og sånt.

For det kan da ikke være tilfelle at hun kommer allerede nå? Det er sikkert bare vandig utflod, og at hun har festet seg slik hun skal?

Tror dere ikke?