Ja, det var vel egentlig bare det jeg ville juble ut til hele verden.

I går kveld navigerte jeg meg nemlig inn på www.dell.no (vel og merke etter å ha konferert med det som er av svogere, ekser og andre som kan tenkes å ha litt peiling) og trykket med skjelvende finger (eller det vil si, det var vel helst min kjære som gjorde det for meg etter at jeg hadde stirret på museknappen litt for lenge) på «send bestilling», og har nå fått beskjed om at estimert leveringsdato er 28. august.

Det blir en Dell Inspirion 6400, som har blitt kåret til best i test av både dinside.no og hjemmepc.no. Spesielt gledelig er det å se at den knuser en HP Pavilion i den første testen. Det er nemlig det jeg har nå, og noe mer ubrukelig skal du jaggu lete lenge etter (vifta går høyt 24/7 (hører den helt ned i 1. etg), det er over 40 grader mellom maskin og bord (brenner opp henda mine hvis jeg ikke stopper og lar den kjøle seg, den kortslutter av bare varme hvis den står på noe annet enn bordet, jævelen veier 5 kg, nekter å gå på batteri og måtte formatteres to ganger i løpet av det første året – og Deal (som ikke engang fortjener en link) slo seg vrange og nektet å heve kjøpet).

Men nå, altså. Nå er en av mine største frustrasjoner eliminert, og nå blir det bare velstand utover. Jeg får en maskin jeg faktisk kan bruke!

Og det gler eg meg til!