1. IVF

Pp21
CD29
10DPO

Antall nesespraydoser satt: 40
Antall dager til sprøytestart: 7

Neida. Det er ikke så ille. Jeg glefser ikke så mye. Tror jeg.

De eneste bivirkningene jeg har merket av hormonnedreguleringsnesesprayen (så langt!), er at jeg var noe så helt grønnjævlig svimmel en kveld. Men det gikk over i løpet av natta. Og godt var det. Den som noengang har forsøkt å legge seg til å sove på oppdadgående spritfyll burde vite hva jeg snakker om. «Verden flimrer forbi i bølger… Wheee!»

Og så er det det at gråsonene mine øyensynlig har krympet bittelitt helt bort. Det er ikke lenger så lang vei fra overlykkelig til knust (eller tilbake igjen). Og tankene mine er alle andre steder enn akkurat der de burde være, nå to uker før mid-termeksamen. Jeg følte derfor behov for å informere samtlige lærere om tingenes tilstand i både hode, hjerte og kalender – og ble omtrent rørt til tårer over koselige svar.

Akk ja.

Mitt emosjonelle landskap minner vel egentlig mest om det jeg beveget meg i da jeg var 12. Men jeg trives egentlig med det. Borte er den kalde, kyniske delen av meg, og det tillater en mer harmonisk og feminin del av meg å regjere. Akkurat nå vil jeg nemlig bare fly friiiiii i luften som en skogsalv på nektarinnsamling, og drysse alvestøv over alle de vakre skapningene som kommer i min vei. *snakke med nynnende stemme*

Men ikke forstyrr meg i disse underbare tanker. DA glefser jeg, nemlig. Hardt. Og du ødelegger hele dagen min. Helt til jeg glemmer det om 10 minutter.

Hehe, og ja. Puppene mine. La oss ikke glemme dem. De er av en helt annen verden. Madonnas tidligere kostyme ain’t got nothing on me! For de av oss som kanskje er for unge og dumme (klokskapen forbeholdes nemlig meg selv akkurat nå) til å huske det, er jeg altså så aldeles uselvisk i kveld at jeg legger ved et bilde for illustrasjonens skyld. Et bilde sier visstnok mer enn ord.

I hear ya, Madonna. Loud and clear.

 

(Og hvis noen kan tenne et lys og sende gode tanker til min kjære, så tror jeg kanskje han vil sette pris på det.)