…og jeg annonserer herved at mitt lange opphold i «Den Virkelige Verden» er over.

En gang for lenge, lenge siden levde jeg et forholdsvis unormalt liv. Jeg leste tarotkort, jeg sanket urter, og jeg studerte (og til en viss grad også praktiserte) forskjellige retninger innen heksekunst. Det var livet mitt.

Men så skjedde det noe som gjorde at jeg fant det nødvendig å innta «Den Virkelige Verden» en stund. Jeg ble nemlig nødt til å ordne opp i en hel del praktiske ting, og jeg innså at jeg måtte håndtere det på mye mer konkrete og jordiske måter enn å legge kort og tenne lys. Derfor la jeg vekk alt av bøker og utstyr, og bestemte meg for å legge ut på en aldri så liten ekskursjon i fremmed territorium og ikke vende tilbake før alt var ordnet opp i.

Den siste oppføringen i min gamle Skyggebok er datert 9. mars 2001. Jeg har med andre ord vært borte i 6 år.

I det siste har det dog gått opp for meg tre ting:

1) Mission Accomplished: Jeg har gjort det jeg kom for å gjøre.

2) Alt jeg jobbet for før jeg dro på min lille ferie, er manifistert.

3) Jeg hører virkelig ikke hjemme i «Den Virkelige Verden».

Så, kjære leser, nå vender jeg nesa hjemover igjen. Bloggen kommer antagelig også til å bli med på reisen, så dere får henge med som best dere kan og se hva som skjer.

I mellomtiden kan dere kose dere med et lite symbolsk klipp fra en av yndlingsseriene mine: Bewitched.