Soundtrack: Delerium: Enchanted

Jeg ville være alene.

Jeg ville være alene, så jeg har kastet min kjære på dør. Hans straff for i det hele tatt å eksistere i dag, er å dra på kino i en annen by for å endelig se James Bond-filmen han var så lei seg for å ha gått glipp av.

Min belønning er Stillhet. Ingen bekymret mann som spør hva som er i veien hvis jeg trekker pusten litt ekstra dypt. Ingen som spør hva jeg tenker på hvis jeg ser tomt ut i lufta i et halvt sekund. Ingen som bare ha på TV eller bare skal spille Playstation 2 litt til. Ingen som er her.

Jeg er sliten nå. Så sinnsykt sliten.

Akkurat nå har jeg tatt meg en lang og god dusj. Nede i stua brenner det i ovnen. Jeg skal sette på litt rolig musikk, tenne noen lys og litt røkelse – og bare være i noen timer.

Kanskje jeg henter frem en bok som overhodet ikke finnes på pensumlista. Kanskje ikke.

Vi får se.

For denne kvelden er min. Min og ingen andre sin.

Og den er magisk.