I dag bestemte jeg meg for å børste støv av gamle kunster, og tok frem mine gamle tarotkort fra glemselen. Jeg trenger nemlig noen svar, og siden helsevesenet og vitenskapen ikke egentlig kan fortelle meg noe som helst om hvorfor jeg ikke har blitt mamma ennå, så kan jeg like gjerne lete andre steder. Om ikke annet, så bare for å føle at jeg gjør alt hva jeg kan.

Problemet var dog at jeg ikke kunne finne et tarotmønster som passet helt slik jeg ville at det skulle. Derfor har jeg rett og slett børstet støv av de kunstene også, og designet mitt eget. Det ser slik ut:

**********1**********
*****2*********3*****
***4*************5***
*****6*********7*****
**********8**********
**********9**********

1. Vil jeg bli gravid?
2. Hva jobber for meg?
3. Hva jobber mot meg?
4. Hvordan kan jeg styrke det som jobber for meg?
5. Hvordan kan jeg svekke det som jobber mot meg?
6. Fysisk tilstand og råd for denne
7. Psykisk tilstand og råd for denne
8. Det beste jeg kan gjøre nå
9. Resultat

Dette er et mønster man kan bruke som en generell lesning, eller man kan bruke det for hver syklus man går inn i. Jeg har forsøkt å gjøre det så konkret som mulig, slik at man kan få ganske mange direkte råd på hva man bør jobbe med når man bruker dette mønsteret, i motsetning til å bare få servert en masse forholdsvis unyttig informasjon som man bare må forholde seg til.

Jeg har testa mønsteret på meg selv, til tross for at jeg er noe rusten i gamet nå. Hvis jeg velger å legge det ut i bloggen, så kommer det i et eget innlegg etter at jeg har tolka det ferdig. Det tar nemlig litt tid etter så mange år borte.

Men det er litt kult å være back in business, det må jeg innrømme!