Pp21
CD3

Antall dager til spraystart: 17

I dag kom brevet i posten, og skjemaet ser slik ut:

Start med Synarela nesespray: 12.02.07
Start med Puregon-sprøyter: 28.02.07
Ultralyd: 09.03.07

Da er egginnhøsting, befruktning og tilbakesetting rett rundt hjørnet, og hvis alt går bra på første forsøk, så er vi foreldre innen julaften. Jeg får vite tidspunkt for eggløsningssprøyta når jeg er på ultralyden, og så dundrer det løs.

I dag var jeg også hos kiropraktor. Etter å ha tenkt lenge og vel, har jeg nemlig kommet frem til at det slett ikke er usannsynlig at jeg har en slags blokkering i ryggen helt nede i korsbeinet, sånn omtrent rett på «andre sida» fra livmora, så jeg bestilte en time bare for å sjekke.

Og gjett hva.

I løpet av 10 minutter hadde kiropraktormannen lokalisert smertene til de to-tre nederste ryggvirvlene og til bekkenet. Han har også skrevet henvisning til MR, bare for å sjekke at det ikke er en skiveutglidning før han begynner på behandlingen, og han bekreftet det jeg allerede har hatt en liten følelse av: smertene jeg har hatt i bena i lang tid er antagelig ikke fibromyalgi i det hele tatt (mannen har fibromyalgi selv, og vet dermed litt om hva han snakker om). Det stammer antagelig fra denne ubalansen eller blokkeringen eller hva man nå skal kalle det. Jeg har dermed gått fra en mystisk diagnose som ikke lar seg behandle, til en fysisk og konkret feil som kan behandles av kiropraktor. Miraklenes tid er ennå ikke forbi!

Så. Jeg skal altså ned igjen for behandling på mandag, og jeg skal til MR-undersøkelse på fredag.

Jeg ser ikke helt bort i fra at en blokkering nettopp i bekkenet kan ha sitt å si for at jeg fortsatt ikke er gravid, i tillegg til at det skal bli noe helt forbanna godt både å bli kvitt vondtene og å få det på det rene hva som egentlig har vært problemet alle disse årene. Og løse det, ikke minst.

Ting ser stadig lysere ut!