I dag kan jeg for første gang i min snart 31-årige historie skryte av at jeg sitter her nydusjet, velstelt, sminket og bodylotionet uten å ha utsatt verken miljøet eller mitt legeme og dets dets indre systemer for menneskeskapte kjemikalier eller konserveringsmiddel av noen art! I går kom nemlig nok en pakke fra naturkosmetikk.com, som inneholdt deodorant, rouge, urtetannkrem og lipgloss, og det er meg en sann fornøyelse å si at samtlige produkter innfridde.

Jeg har klart det! *stolt og fornøyd* Jeg har gått markedskreftene midt i mot og valgt produkter jeg vet er bra på tross av hva damen med falske øyenvipper på TV til stadighet prøver å fortelle meg. Og jeg har funnet erstatninger for bortimot alt jeg brukte tidligere – nå gjenstår det vel bare å finne foundation og øyeskygge, så er alt i boks.

Jippi!

Følg med på Økosmetisk for oppdateringer!