Gjennom hele jula har jeg hatt nokså dårlig samvittighet. Det har jo som kjent vært forholdsvis mange festdager og like mange familietragedier å innfinne seg på, og da blir det gjerne til at man må sminke seg litt for syns skyld. Og det var altså her jeg møtte min dårlige samvittighet i badedøra.

Tidligere her kjøpte jeg jo sminke fra Dr. Hauschka, men dessverre så viste det seg at den ikke akkurat gjorde underverker for huden min på sikt. Det skal riktignok sies at dette sier mer om huden min enn om noe som helst annet da den har det med å gå for mosaikkeffekten for et godt ord, og antagelig da også for de eteriske oljene som var tilsatt i disse produktene. Resultat: foundationen (som også var litt for mørk for meg) og pudderet har nå flyttet hjem til min mor, noe som etterlot meg med et aldri så lite kosmetisk tilbakefall. Jeg måtte nemlig bite i det sure eplet og la Max Factor få ta æren av å dekke for meg mens jeg kastet meg inn i den julefeirende folkemengden som kalles familie.

Nå er jeg dog en kvinne uten nevneverdig sans for tilbakefall eller nederlag av noen annen art, så jeg startet umiddelbart prosjektet med å lete etter alternativer. Nå tror jeg faktisk jeg har funnet det.

*kremt*

Mine damer og herrer! La meg få presentere Logona! Og hva mer er: her er også den norske leverandøren.

Kort fortalt: Logona er et tysk, økologisk merke som er frie for mineraloljer, parabener, fargestoffer og andre syntetiske midler. Dermed oppfyller det alle mine krav, og da er det bare å håpe på at min åh, så sarte (og ikke minst sære) hud skal oppføre seg pent. Men jeg tror ikke det er noen fare, dette kjennes veldig bra ut så langt i alle fall.

Det gikk dessuten så raskt som postmann-menneskelig mulig å få varene hit. Jeg bestilte på torsdag, fikk bekreftelse i mailen på fredag om at varen var sendt – og allerede i dag lørdag lå det en fin, liten pakke i postkassa mi. I den lå pudderet mitt, samt ikke mindre enn fire brosjyrer med vareprøver fra andre Logona-produkter.

Bra, hm? *strålende fornøyd*