Nå har det gått enda litt mer tid, og jeg kan med stadig større sikkerhet si noe om produktenes effekt på mitt legeme. I tillegg har jeg kjøpt meg enda litt flere produkter. La meg begynne på begynnelsen.

Dr. Hauschka

  • Hudpleieproduktene var jeg særdeles fornøyd med – i starten. Nå, etter vel to uker med daglig bruk, er saken en annen. Huden min er fremdeles rein. Men nå er den også rødflammete og sår, og begynner å vise tegn på eksem. Dette er selvfølgelig etter at jeg faktisk kjøpte både rensemelk, rensekrem, ansiktsvann og hudolje. Jeg har dog ikke åpnet dem, så det kan hende det blir julegave til noen med litt mindre sart hud. En annen ting er at jeg syns min bleke hud faktisk tar litt farge fra den orange hudolja… Sikkert bra for dem som liker litt gylden farge, men jeg er ikke en av dem.
  • Sminken har jeg litt blanda følelser for. Jeg kan ikke bruke foundationen, da den for det første er for mørk og for det andre lukter intenst av hodepinebringende kanel. Kajalen og mascaren blir jeg dog mer og mer fornøyd med – sistnevnte pleier faktisk vippene. I tillegg har jeg kjøpt dekkstift, og den ser også ut til å fungere bra. Pudderet igjen er jeg mer ambivalent i forhold til, da dette også lukter kanel. Det kjennes ikke godt ut på min rundjulte ansiktshud heller. Og jakten på et bedre alternativ fortsetter.

Weleda

 

  • La meg si det sånn; lavendelbadeolja er nesten brukt opp allerede, og produktet har nå gått inn i min seleksjon av Ting Man Ikke Kan Leve Uten.
  • Jeg har i tillegg kjøpt en håndsåpe med rosmarin. Hva skal jeg si… Henda blir reine, og den lukter godt, friskt og naturlig.

Lavera

  • BodySpa Dusj og Badegel, Orange-sanddorn er jeg fortsatt veldig fornøyd med. Dufter godt og er bra for huden min.

 

Giovanni

  • Fortsatt best i test i mine øyne. Hodebunnen kjennes uendelig mye bedre ut, og håret er så skinnende blankt at tilogmed frisøren kommenterte det. Damen som satt i stolen ved siden av trodde håret mitt var nyfarga – selv om det begynner å bli lenge siden nå. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd.

 

Mooncup

  • Er bestilt fra Storbritannia. Jeg gleder meg!

 

Ecover

  • Oppvasktabletter står i skapet, men vi skal bruke opp Sun-tablettene først, sier min kjære.

 

Flere produkter er bestilt fra helsekosten, og jeg har kontaktet leverandør for å forhøre meg om muligheten for å kjøpe inn litt større partier til grossistpris. Kan jo være kjekt med et lager.