Det har nå gått noen dager siden mitt aller første møte med økologisk sminke, og jeg har hatt like mange dager på å venne meg til både tanken og produktene.Og vet dere hva?

Jeg har faktisk kommet frem til at jeg ikke trenger foundation lenger, jeg synes huden min har blitt veldig mye finere etter at jeg begynte med Dr. Hauschka-produktene for bare en uke siden. Det jeg trenger nå, er bare en dekkstift til huden under øynene og eventuelle små røde prikker her og der, pluss et pudder. Så det skal jeg kjøpe så fort jeg får lønning.

En annen ting er at kajalen på mange måter tar igjen for det eneste som mascaraen mangler – den gir på en måte det lille ekstra sorte som øynene mine trenger. For mascaraen er ellers det nærmeste perfekte jeg har kommet, og kajalen sitter som bare søren når den først har kommet på.

Da pensjonerer jeg inntil videre Max Factor, og lar den ligge som en reserve til de større anledningene hvor jeg faktisk trenger til-fingerspissene-sminke med foundation, dramatiske vipper og så videre. Bedre for huden er det også.

Nemlig.