I dag skulle jeg ende innom helsekosten for å kjøpe peppermynte- og eukalyptusolje til min forkjølte kjæreste og til den fremtidig forkjølte meg selv. Jeg kom ut igjen med foundation, mascara og kajal fra Dr. Hauschka, i tillegg til maskinoppvasktabletter fra Ecover.

Akk ja. Jeg er enn så lenge ambivalent, for å si det slik.

Foundationen (159 kroner) var i grunn et par hakk for mørk, selv om det var den lyseste. Det kan dog ikke sies å være foundationens feil, for min vinterhudfarge tilsvarer nærmest fargen hos en HIV-syk Dracula. Den var også merkelig uvant rent konsistensmessig, tørket veldig fort (FOR fort!) på huden, og hadde dårlig dekkevne. Men det aller verste er at jeg blir nærmest hysterisk av kanellukt, jeg har aldri kunnet fordra det fordi nesa mi av en eller annen grunn aldri venner seg til den. Og denne lukter kanel så det holder. Jeg kjenner både kvalmen og hodepinen er på vei.

Mascaraen (136 kroner) er jeg heller ikke helt sikker på. Ja, den var svart. Ja, den var lett og legge på, og ja, den luktet roseolje som lovet i omtalen. Det er bare det at min indre dramaqueen trenger en litt sterkere maskara med en mye sterkere effekt for å dra tidligere nevnte Dracula-look. Mascaraen ligger fint og naturlig på vippene, bevares, og hadde det vært sommer ville jeg kanskje kunne dratt denne naturlige-svarte-vipper-looken. Men det er det ikke, og det gjør jeg ikke. En annen ting er det at vippene mine rett og slett ikke har forstått konseptet med å bøye seg fint opp på egenhånd. Til det trenger de litt hjelp. Det får de ikke stort av her.

Kajalen (102 kroner) ser ut til å være det beste produktet i dagens fangst. Den var lett å legge på, og prøvestreken på hånda mi gikk ikke bort etter dagens lavendelbad, noe som tyder på at den sitter godt. Det er dog spor etter den også etter at jeg dusja og vaska håret senere på dagen, så jeg venter med å uttale meg ytterligere før jeg faktisk har fått den av.

Jeg gir det et par dager. Kanskje jeg må venne meg til det før jeg egentlig ser hvordan det funker.