I dag har jeg testet Dr. Haushka’s damprens, dyptrensende leirmaske og til sist den foryngende masken. Den første var jeg ikke tålmodig nok til, da den innebar å sitte 5-10 minutter med trynet over en bolle. Jeg klarte vel kanskje 2-3 eller noe før jeg føyk inn på badet igjen for å mekke meg en leirmaske isteden. Få minutter, to teskjeer vann og litt tørt pulver seinere var jeg grønn i ansiktet. Og dæven som den stramma da den tørka, noe den gjorde ganske fort! Og den funka åpenbart også, for huden så frisk og fin ut da jeg skylte maska av med lunka vann etter en liten stund.

Den foryngende maska skjønte jeg ikke stort av, den var bare en god krem som skulle sitte på litt før jeg fjernet det overflødige. Men, men. Litt ekstra fuktighet er aldri å forakte.

Faktisk så ser huden min friskere og finere ut enn den har gjort på lenge. Jeg hadde et par hormonkviser da jeg begynte dette prosjektet på torsdag, av den dype, vonde typen, men nå på søndag er de helt borte vekk. Porene innerst på kinnene mine, som jeg alltid har forsøkt å få til å trekke seg sammen, er også betraktelig mindre. Dessuten skvetter jeg nesten litt når jeg kommer borti ansiktshuden min med hånda, fordi den er så mye mykere og glattere enn vanlig. Min kjære kjenner det også. Så noe har åpenbart fungert veldig, veldig bra. Jeg er ikke lenger i tvil om jeg burde kjøpe denne serien når prøvesettet er tomt. Ikke i det hele tatt.