Her sitter jeg og er aldeles nydusjet. Jeg har nemlig gjort det jeg sa jeg skulle gjøre i går, og testet to nye parabenfrie produkter på mitt legeme.

Det første produktet jeg testet, var Lavender Relaxing Bath fra Weleda. Og jaggu holdt den ikke hva den lovet: soothing and harmonising i massevis. Alt jeg har å tilføye, er «Aaahh..!» og et lykkelig sukk. Vannet kjentes mykere ut enn vanlig og det hadde en behagelig duft av lavendel (selv om den kjentes sterk ut fra flaska) – og godlukten ble sittende igjen på huden som en svak aura av avslapning etterpå. Tilogmed min kjære som ikke synes noe særlig om lavendel syns jeg luktet godt etterpå. Det beste er at flaska er 200 ml stor, og det skal bare 2-3 kapsler til et badekar – da gjør det ikke så mye at den koster 169 kroner. Det blir med andre ord lavendelbad på denne jenta i en laaaang tid fremover. Hvis hun da ikke begynner å bade tre ganger om dagen bare fordi det var så sinnsykt behagelig…

Det andre produktet jeg har testet, er lavera’s BodySPA Shower & Bath Gel, Orange-Sea Buckthorn (ikke spør meg hva det siste betyr). Nok en gang: «Aaaaah..!». Den lukter behagelig av appelsin, og det tok nok littebitt lenger tid i dusjen i dag enn det har pleid å gjøre andre morgener. Det eneste negative jeg kan se med dette produktet, er størrelsen på flaska i forhold til pris. Den koster nemlig 99 kroner, og er bare 150 ml stor. Når to stykker dusjer hver dag, så kan dette etterhvert bli en forholdsvis dyr affære. Men, den er uten tvil helt aldeles super til luksusanledninger! Hvis det ikke var for det faktum at jeg var ferdig med julegavene, ville jeg vurdert denne sterkt – da sammen med bodylotionen som hører med i samme serien.

En helt annen ting er forrsten at jeg tok meg en tur innom Cubus i går for å sjekke hvordan det stod til med yndlingssminka mi sånn rent parabenmessig. Det var ikke hyggelig – Max Factor er full av dem, tilogmed øyeskyggene av en eller annen merkelig grunn. Konservere støv? Da jeg kom hjem, begynte derfor jakten på et nytt merke på internet. Og jammenimeg viser det seg ikke at den godeste Dr. Hauscka har sminke også – inkludert mascara med roseduft.

Og for the record: jeg ønsker meg den til jul!

I morgen (eller senere i dag) skal jeg teste de resterende produktene i Dr. Hauscka-pakka (altså dampbad, dyptrensende ansiktsmaske og foryngende ansiktsmaske). Følg med i neste episode!