pp17
cd29
10dpo

Akkurat i det jeg tror jeg er immun mot babysyken, så slår den til igjen. Helt ut av det blå. For no reason at all.

Vi traff nemlig eggløsningen perfekt denne gangen. Jeg kjente at noe var på gang om kvelden, så vi sendte inn en tropp. Morgenen etter våknet jeg og følte meg helt sprengt. Det var helt tydelig at noe hadde skjedd. Og FertilityFriend var hjertens enig, eggløsningen ble satt til akkurat den dagen. Det betyr at soldatene stod klare til å invadere Eggland i det øyeblikket hun slapp taket.

Nå er ikke jeg den som leter etter tegn på alle tenkelige og utenkelige steder. Men det er et par ting jeg mot min vilje må innrømme at jeg stusser litt over denne gangen.

For det første var jeg hos homeopaten for 3-4 dager siden. Hun turde ikke sette akupunkturnål på livmorpunktet, fordi det ga et annen utslag enn det pleide. Da jeg dro, fikk jeg beskjed om å leve som om jeg var gravid.

For det andre: Jeg har ei venninne med to små barn; ei jente på 2.5 og en gutt på halvannet. Her om dagen hadde visst denne jenta plutselig blitt så opptatt av babysokker. Og at jeg måtte få dem, fordi hun bestemt mente jeg kom til å trenge dem snart. Jeg ser henne kanskje to ganger i året, så det er i grunnen litt merkelig. Selv om det skal sies at sist de besøkte meg, så fikk jeg dypvogna og noen babyklær de hadde vokst ut av.

Og for det tredje: FertilityFriend kan i dag melde at charten min muligens ble trifasisk på cd26. Og jeg siterer:  A triphasic chart shows three levels of temperatures: pre-ovulation, post-ovulation, and then a second rise around 7-10 days after ovulation. Some women with charts that show this pattern turn out to be pregnant. Jeg har riktignok fått trifasisk chart før, uten at det har vært noe på gang.

Hva som skjer får vi vite sånn ca 3. oktober… Men jeg har gått på trynet så mange ganger at dette bare er en helt hypotetisk mulighet (på lik linje som at det ramler en meteor ned i stua mi i dag klokka 12:14). Men. Det KAN jo skje, ikke sant?