pp15
CD17
2DPO

Dette er nesten bare helt for utrolig godt til å være sant.

Trofaste blogglesere vet allerede dette om undertegnedes syklus, men til glede for nye lesere kan jeg opplyse om følgende:

  1. Den har aldri vært regelmessig
  2. Eggløsning har vært alt fra dag 18 til dag 54 i syklusen (lett å treffe blink..?)
  3. Tre doble pergokurer ga eggløsning på henholdsvis dag 20, 19 og 17 (som var ny rekord)
  4. Eggløsningstestene har vist positivt først, for så å være negative 3-4 dager før de igjen blir positive og kroppen endelig klarer å slippe egget.

Men nå har altså det utrolige skjedd. Testen var positiv på dag 14 og 15, og på dag 16 steg tempen… Dette betyr intet mindre enn at eggløsningen var på fantastiske og helt normale dag 15 i syklusen, og kroppen har i tillegg klart det på første forsøk!!!

Fiiiiiine kroppen min!!! Flink eggstokk!!! Jeg er så stolt av den!

Jeg vet ikke hva som er årsaken, for det er gjort en del forandringer i det siste. Jeg har jo hatt disse hormonkurene som kan være en årsak, jeg har gått regelmessig til homeopat og også fått akupunktur og soneterapi hos henne, jeg har spist masse kosttilskudd, jeg har meditert og slappet mer av for det… Og hvem vet; kanskje synet av Orlando og Johnny på søndagskvelden rett og slett ble altfor mye for diverse indre organer, sånn at egga bare spruta ut helt av seg selv.

En helt annen ting er at eggløsning vanligvis medfører en del smerter for meg. Først i magen og i ryggen, og siden verking i korsbeinet som forplanter seg langt nedover i beina i et par dager. Men nå? Bitte, bittelittegranne murring i magen bare. Ellers behagelig og overraskende smertefritt. Og det KAN det jo ikke være pergoen som har gjort… Det må ha vært homeopatdamen som har gjort et eller annet merkelig?

Det er nesten litt latterlig, men min kjære føler seg litt snytt denne gangen. «Er det slutt alt..?» Vi har jo pleid å ha ganske mange runder i høyet på denne tida mens vi venter på at egget en vakker dag skal slippe. Nå rakk vi derimot bare en eneste gang før babylagingen var over for denne gang. Og nå tror han ikke at det blir noe på en måned, stakar. Vel, vel…