pp14
CD30
12DPO

I går hadde jeg skikkelige til-å-bli-sinnsyk-av-kramper i magen. Overbevist som jeg var om et snarlig tantebesøk, så bøtta jeg nedpå resten av rødvinsflaska (og nei, jeg tåler ikke mye – 4 glass rødvin sendte meg en gang på legevakta i politibil før midnatt en lørdagskveld), og ble forsåvidt ganske brisen for å si det mildt. Men krampene må ha druknet i rødvinen, for dem har jeg ikke merka noe mer til. Enda.

Men. Det jeg egentlig skal frem til, er det at tempen ikke sank i dag. Og det skulle den. Den skal alltid synke før tantebesøk. Så hva i all verden driver den og stiger for da? Helt fra 36.71 steg den, og opp til 37 blank? Og nei, jeg tror ikke det er på grunn av rødvinen. Var så glovarm i går at jeg tok tempen utpå ettermiddagen, og da var den oppe i 37.5 – og det er vel så høyt man kan gå uten å ha feber, når man måler i munnen sånn som jeg gjør. Så det kan godt stemme at den er på 37 i dag tidlig. Morgendagen vil vise…

Den eneste grunnen jeg kan se til at den kan stige sånn isteden for synke (bortsett fra ved feber), er at progesteronnivået tar seg opp. Og det betyr i så fall bare en ting.

Kanskje jeg ligger på føden på 31årsdagen min…