Det er utrolig hva som kan komme ut av å ligge rett ut på en seng og glo i taket en lørdags formiddag. Tankene flyr nemlig akkurat dit de vil, og av og til kommer de faktisk opp med gode ideer helt av seg selv. Jeg fikk plutselig helt klart for meg at et skrivekurs ville vært fint. Utvikle meg litt. Ha det litt morsomt. Og kanskje også plukke opp et og annet av nytteverdi til senere bruk. Det var ikke annet å gjøre enn å kaste seg over Google og lete etter alternativer. Og jeg fant et. Her.

Nå har jeg riktignok vært inne på akkurat denne tanken en rekke ganger de siste 20 åra, men plutselig viste det seg til alt overmål å være gjennomførbart i tillegg. Jeg har faktisk ikke funnet dette alternativet de andre gangene jeg så fortvilet har trålet nettet på min evige søken. Men nå var det der, og tronet så vakkert på toppen av skjermen min. Sånt blir jeg lykkelig av.

Kurset er bestilt og bekreftet, nå venter jeg bare på en giro på første avdrag og kursmateriellet. Og alle hjerter fryder seg – nå skal jeg gjøre det jeg har villet gjort i en evighet. Jeg skal ta det første, bittelille skrittet mot å oppfylle min lille skribentdrøm.

Endelig.