pp14
CD13

Nå har jeg altså gjort nålepute av meg. I tillegg til de vanlige øredobbene, prydes nå mine ører av henholdsvis 5 og 3 akupunkturnåler. Dessuten ble mine føtter behørig knadd i soneterapiens navn.

Jeg hadde altså min første time hos homeopaten på tirsdag, og fikk komme tilbake allerede i dag for å starte behandlingen. Første gang snakket vi sammen i over en time, og jeg fikk med meg en lang liste for homeopatisk medisin og generell helsekost. Så nå spiser vi piller så det suser etter, både jeg og min kjære. I dag fikk jeg som sagt akupunktur og soneterapi, og jeg skal ned igjen på mandag og torsdag for skikkelig å kickstarte systemet.

Damen er veldig hyggelig og flink, og jeg føler meg tusen ganger mer ivaretatt hos henne enn jeg har gjort hos gynekologen. Hun sier at selv om hun ikke kan garantere meg noe, så har hun stor tro på at dette vil resultere i en graviditet. Og hun sier hun har flere barn på samvittigheten – tilogmed hos en dame som var oppgitt av den samme gynekologen som jeg har.

Det ville dog vært å overdrive stort om jeg sa at behandlingen gikk smertefritt for seg. For det gjorde den aldeles ikke! Ikke overraskende var det punktene for livmor og eggstokker som lagde mest trøbbel, og det bare styrker meg i min tro på at dette er en god ide.

Utover dette kan jeg melde om en positiv eggløsningstest på dag 11, og negative i går og i dag. I teorien skal jeg da ha eggløsning i dag… Morgendagens temp vil vise, men jeg regner med at dette bare er et forvarsel og at testen snart vil bli positiv en gang til og at det er da det skjer. Det er greit. Jeg kjenner kroppen min nå. Den kan få lov å gjøre som den vil. Det blir jo riktig til slutt allikevel.