pp14
CD8

Prøvingen har kommet ut av kontroll. Det som skulle være en gledesfylt tid preget av håp, har utviklet seg til et mareritt av skuffelser, stress og periodevise anfall av selvforakt. Dette kan ikke fortsette. Og det stopper nå.

For å håndtere dette, har jeg begynt å meditere igjen. For en stund siden kjøpte jeg en CD med guida meditasjoner for prøvere, og den er egentlig veldig fin. Den har tre spor; en før-eggløsning, en etter-eggløsning og en generell avslapningsmeditasjon. Akkurat nå er jeg, logisk nok, på før-eggløsningstracket. Det går omtrent som følger:

Først en sekvens med avslapning og pusteøvelser.
Så tar stemmen deg med til en dal. På alle sider av deg vokser det planter og blomster; noen står i full blomst, andre har knopper mens andre igjen har ingen av delene. Men du vet at de jobber hardt for å skape nytt liv.

Et stykke oppover i denne dalen finner du et lite sommerhus. Du går inn og setter deg godt til rette. Der blir du minnet på veien som har brakt deg til det punktet at du ønsker å skape et nytt liv. Mange følelser har dukket opp på denne veien; noen gode, men også noen vonde. Stemmen ber deg tenke på en av dem, og gi slipp i det du puster ut. Pusten din legger seg som en sølvkule rundt den, og den svever nedover i dalen til du ikke kan se den lenger. Og sånn fortsetter du.

Etter denne sekvensen er du klar for å gå enda dypere ned. Nå går du inn i kroppen din, og ser på alle systemene som får den til å fungere. Hjertet, lungene, blodomløpet… Og når du ser på blodet, så ser du at alle hormonene er der i nøyaktig riktig mengde. Du følger blodet til du kommer til eggstokkene. Du ser eggposene vokse og respondere på alt det kroppen din gjør for å bringe deg nytt liv. Til slutt velger kroppen din ut et spesielt egg, som det slipper. Eggposen forandrer seg til Det Gule Legemet, og produserer progesteron nok til å støtte befruktning og graviditet.
Tilbake igjen i sommerhuset takker du kroppen for alt det hun gjør. Akkurat som plantene, jobber hun hardt og kontinuerlig for å skape dette nye livet.

Nei, denne syklusen skal jeg ikke stresse eller tenke negativt. Det er ikke bra for verken meg eller den eventuelle spiren min. Jeg vil være et mest mulig harmonisk sted når det skjer.