pp14

CD3 

De siste dagene har ikke oppklart situasjonen noe som helst. Ingen større endringer i noen retning, egentlig. Det sildrer såvidt enda, puppene er fortsatt litt ømme og jeg er så premenstruell at det tilter snart for både gubben og meg. Han er tålmodig for oss begge for tida, stakars.

Jeg har nå grublet meg frem til fire teorier.

1) Pergoen har gjort livmorslimhinna tynn og skjør, sånn at blødningen blir tilsvarende liten.
Men da skulle ikke puppene vært ømme, og humøret mitt skulle ha stabilisert seg nå.

2) Pergoen har rota skikkelig med kroppen min, sånn at den er fullstendig forvirra.
Slett ikke usannsynlig.
3) Hormonell blødning i tidlig svangerskap.
Men da ville antagelig tempen vært litt høyere..?
4) Flere egg ble befruktet, men ett eller fler av dem ble det ikke noe av slik at kroppen kvitter seg med dem og lar resten bli igjen.
Tempen ville antagelig vært høyere i dette scenarioet også.

Jeg heller mest til en av de to første. Men jeg tør ikke for mitt bare liv å ta en graviditetstest for å bekrefte eller avkrefte noe som helst. Så jeg venter litt til…

Pokker at alt skal være så forbanna komplisert med denne kroppen min! Og for å gjøre det hele ytterligere komplisert, måtte selvfølgelig mine to termometere vise helt forskjellige målinger i dag tidlig. Skulle jo bytte til et nytt et nå, men siden jeg ikke har peiling på hvilken syklus jeg egentlig er i, så bruker jeg begge. Just in case. Men altså; i dag viste det første termometeret lavere temp enn i går, mens det andre viste høyere temp enn i går.

Argh. Frustrert.