Pp13
Pergosyklus 3
CD4

Så blir det ikke noen Hausken-klinikk i denne omgang allikevel… Klinikksjef Jon Hausken ringte meg i går, og han kunne fortelle meg at sjansen for at egglederne mine ble tette av den klamydiainfeksjonen jeg hadde for ti år siden var minimale. Fordi svært få får problemer med det, og fordi de ser fine ut på utsida. Da kan jeg visst regne med at de er ok.

Regne med?? Jeg vil ikke regne med. Jeg liker ikke regning. Jeg er mer et fakta-menneske. Jeg vil vite.

Videre sa han at det høres ut som om det er eggløsningen som er problemet, og at jeg derfor burde presse på for å få bedre oppfølging her. Kanskje tilogmed eggløsningssprøyte og tima samleie 36 timer etterpå, eller inseminasjon direkte opp i livmor. Ultralyd for å se hvordan det står til med eggene underveis.

 Akkurat  som om jeg ikke allerede har prøvd å få gynekologen til å forstå dette?

Men to pergokurer var ikke mye, sa han, selv om det kan kjennes sånn når man ønsker seg noe så sterkt. Mange er oppe i seks kurer før spiren sitter.

Så nå blir planen som følger:

 

  1. Starte på den siste pergokuren i dag
  2. Teste for eggløsning som før
  3. Ha sex annenhver dag frem til eggløsning er bekreftet
  4. Vente og se om jeg har blitt gravid
  5. Bestille ny time hos gynekologen
  6. Vente på å få komme inn
  7. Gjøre ting rimelig klart for ham
  8. Vente på å få komme til Porsgrunn
  9. Muligens en pausesyklus fra pergoen før vi kjører en ny serie MED oppfølging
  10. Muligens stikke over til Haugesund for en second opinion mens vi venter

Det er mye «vente» og «muligens» her nå…