Prøveperiode 12
Pergosyklus 2
CD11

Dag 11 i denne syklusen inneholdt ikke mindre enn to positive overraskelser. For det første dippa tempen ned til 36.2 grader i dag tidlig, noe som vanligvis betyr at eggløsning er rett rundt hjørnet. For det andre begynte jeg å teste for eggløsning i dag, og den gikk rett på positiv med en gang. Jeg hadde regna med kanskje så mye som 10-12 negative tester først, men nei. ClearBlue viste klart og tydelig et egg.

For nesten enhver annen kvinne vil dette være en dagligdags selvfølge, men ikke for meg. For meg betyr dette endelig en god følelse av at kroppen endelig viser tegn til samarbeidsvilje etter en lengre periode i streik. At ting kanskje er som de skal være allikevel. At vi kanskje snart får oppleve å stå der med en positiv gravitest i hånda og siden en baby (eller to… eller tre…) i armene.

På den annen side kan dette bety at kroppen min er skikkelig forvirra nå, etter å ha fått i seg ikke mindre enn to doble hormonkurer i rask rekkefølge uten den anbefalte pauseperioden. Det kan rett og slett være at pergoen fortsatt henger i, og at det er derfor testen er positiv i dag. Men jeg tror ikke egentlig det, siden det er et par andre ting som tyder på at dette er the real thing. Tiden vil vise. Dette vil i så fall bli den tidligste eggløsningen noensinne i min kropps historie. Kanskje jeg faktisk får EL på standard dag 14, og dermed endelig kan være den stolte innehaver av en helt normal syklus..? DET hadde jo ikke gjort noe!