Pp11
Pergosyklus 1
CD27

7DPO

…av sykehuset.

I går:
Ringte og ba om svar på blodprøva. Ble satt over til lab. Lab kunne ikke gi meg svaret, det måtte gyn.pol gjøre. Blir satt over til gyn.pol. Der går de inn på dataen, og så begynner de å nøle. Dette må legen fortelle meg, det kan de visst ikke gjøre selv. Legen er i operasjon. Ring tilbake i morra.

I dag:
Ringer tilbake. Blir satt over til gyn.pol. Der sier de at legen ikke er tilstede, og de kan fortsatt ikke gi meg svaret selv. Ring tilbake i ettermiddag.

Ringer tilbake i ettermiddag. Blir satt over til gyn.pol. Der setter de meg på hold mens de snakker med legen. 5 minutter senere kommer de tilbake igjen til meg og ber meg innstendig trykke på den røde knappen et par ganger. Jeg prøver å få kontakt, men gir opp og legger på.

Ringer opp igjen og blir igjen satt over til gyn.pol. Der kan endelig en dame fortelle meg at ja, hun hadde snakket med legen. Hun kan videre informere meg om at den ene prøven var OK, og den andre var det ikke. Men hun kan ikke fortelle meg hvilken som er hva. Så jeg må ringe opp igjen i morra, for å snakke med legen.

Hvor mye skal vi vedde på at han er utilgjengelig i morra?

Ikke at det egentlig betyr noe. For de målte progesteron og prolaktin – og i og med at eggløsninga var såpass nærme målinga som den var så kan progesteronet umulig være så høyt som den i utgangspunktet skulle vært. Og da er prolaktinet sikkert i orden… Tror jeg…

PS! Da vi endelig fikk snakke med legen noen evigheter seinere, sa han at begge prøvene var helt fine. Hva faen er det de roter med?